Gladiator's Tales!

Wejdź w świat Starożytnego Rzymu... Zostań Gladiatorem!


#1 2008-08-19 14:50:08

sHadow

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-19

AVE Cezar! - Gladiator's Tales

Czyli projekt forumowego RPG'a (RPG'a, rasowego RPG'a!), który będzie łączył elementy historyczne i mityczne, z akcentem na historyczne. Wszelkie "mitowe sprawy" będą zaczerpnięte z mitologii Greckiej i Rzymskiej.


Wielu spośród najlepszych gladiatorów nie dotrwało do końca. Nie im dany był los walczyć dla samego Cezara. Wielu z nich zginęło, przeceniając swoje możliwości. Kilkoro z nich było własnością bogatych Rzymian, którzy wydali wcześniej fortunę po to, aby zapewnić im odpowiedni sprzęt i naukę pod wodzą najlepszych lanistów. Teraz zaś stali na arenie, patrząc na oblicze samego Cezara. Składali przysięgę walczyć do końca, nie oszczędzać siebie, ani przeciwników.
-Przysięgamy walczyć, nie oszczędzając siebie i innych! AVE CEZAR! Krzyczeli, składając przysięgę.
-AVE CEZAR! Powtarzali po każdym zdaniu oddając mu cześć. Nie bali się śmierci. I ci, którzy jako niewolnicy walczą, by wykupić swą łaskę u Niego, oraz ci, którzy wstąpili z własnej woli - często, gdy spełnili już swój obowiązek w armii. Wszyscy byli gotowi umrzeć w imię tego jedynego. Wszyscy, co do jednego.



Do wyboru byłoby około 14-15 klas. Każda klasa miałaby inne bonusy do walki danymi broniami. Oczywiście wielką role odgrywałyby walki, więc system będzie (a i zamysł ogólny już mam). Każdy będzie rozpoczynał jako początkujący gladiator. Oczywiście nie będzie tutaj tylko walk - chociaż poza igrzyskami będzie wiele okazji do walki z innymi. Będzie ważne też, by zdobyć przychylność niektórych NPC - którzy poza drobnymi informacjami na temat przeciwników będą mogli przemycić dla graczy broń, czy trucizny...

Mimo wszystko walki będą mogły skończyć się już po jednej turze. Walki ciągnące się przez ponad 8 postów będzie można uznać za epickie. Ale to na tyle, jeżeli chodzi o sam wstęp.
Oczywiście ludzi, którzy po prostu będą pisać jedno czy dwu-linijkowe posty nie będę przyjmować. To samo tyczy się z "user piszoncy tszy błendy na słowo".

**********

Podrzucajcie świeże pomysły, a nie składacie tylko kandydaturę. Wtedy będziecie mieć większe szanse dostać się.

Z Mangelem troszkę pogadaliśmy i doszło parę świeżych pomysłów:

- walki morskie na Koloseum bądź odpowiednich arenach do tego przystosowanych
- będzie 12 nacji, każda wyróżniająca się innymi cechami i ulubioną bronią (m.in. Babilończycy, Cyganie, Germanie czy Galijczycy)
- w późniejszym etapie gry możliwość założenia Gildii
- w późniejszym etapie gry miasta będą posiadać nawet 2-3 dzielnice gladiatorskie (w zależności od wielkości miasta itp.), zaś miast także będzie więcej niż jedno (aby wyrównać poziom graczy)
- najlepsi z najlepszych będą mieli szansę walczyć na sławnym Koloseum w Rzymie
- każda nacja posiadać będzie swoje "legendarne" bronie, zaś samo ich zdobycie będzie graniczyć z cudem
- walka będzie toczyć się mniej-więcej tak: rzut na refleks (określa, kto pierwszy atakuje) rzut na trafienie, rzut na obronę tarczą*, rzut na przebicie tarczy/zbroi/hełmu, rzut na obrażenia
- możliwość określenia miejsca, w które atakujemy (lewa noga, prawa noga, tors, lewa ręka, prawa ręka, głowa


Pomysły moje nieprzedyskutowane z resztą.
*jeżeli atakowany posiada ową tarczę

*******

Nacje które mają występować w grze:
- Rzymianin (dobrowolnie)
- Kreteńczyk
- Egipcjanin
- Nubijczyk
- Żyd
- Słowianin
- Germianin
- Cygan
- Arab
- Gal
- Babilończyk
- Pikt

Do tego w walkach morskich udział będą brali skandynawowie

********

Nowości, nowości, czyli Karta Postaci i parę nowinek dotyczących broni.
Podstawowe statystyki to:
Siła, odpowiadająca za siłę ciosów
Zwinność, dzięki której łatwiej trafić wroga i uniknąć jego ciosów
Kondycja, która odbija się na ilości naszych punktów zdrowia
Inteligencja, dzięki której możemy czytać bądź pisać
Charyzma/Osobowość, dzięki której przekonamy innych do współpracy i wydusimy potrzebne informacje
Fortuna/Szczęście, dzięki której z walki będziemy mogli wyjść żywo, chociaż już nieprzytomnie, zamiast ginąć

Na start każdy będzie mieć na 3cim poziomie każdą cechę i 6 punktów do rozdania. Każda nacja będzie mieć modyfikatory do 2ch cech, jedna +1 i jedna -1, oraz jedną ograniczoną (na starcie maksymalny poziom cechy wynosi 3, bądź 4 [jeszcze nie ustalone] i podwyższanie tej statystyki w późniejszej grze kosztuje 2x więcej niż normalnie).

Będzie pięć typów broni:
a) Słaba - marnie wykonana broń, ciężka i tępa, często takie bronie trafiają na pole treningowe. Ma ujemne modyfikatory zarówno do trafienia jak i obrażeń zadawanych nią, duża możliwość rozlecenia się podczas walki.
b) Normalna - nie ma modyfikatorów do niczego, może połamać się podczas walki (małe szanse)
c) Lżejsza - broń ciężko dostępna, wykonana z lekkiej, mimo wszystko dobrej stali. Dodatnie modyfikatory do trafienia.
d) Ostrzejsza - broń ciężko dostępna, broń wykonana prawie po mistrzowsku, stal odpowiedniego rodzaju, dzięki czemu przecina wszystko lepiej niż inne bronie. Dodatni modyfikator do obrażeń.
e) Mistrzowska - epicka broń, zdobycie jej graniczy z cudem, jest wykonana ze szlachetnej stali, plotki mówią, że owa stal pochodzi jako dar od Bogów. Dodatni modyfikator do trafienia i obrażeń.

Na razie tyle, jeżeli chodzi o mechanikę gry, która będzie nikła, jeżeli chodzi o wiedzę graczy, którzy nie będą znali swoich bonusów, obrażeń zadawanych i tak dalej, i tak dalej.

********
Zebrałem wszystkie posty z pun.pl do kupy i umieściłem je tutaj. To są wszelkie posty, które pisałem, kiedy projekt był jeszcze jedynie zarysem. Teraz już Gladiator's Tales jest prawie gotowe.

Offline

 

#2 2008-08-22 10:16:05

Ave Cezar

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-22

Re: AVE Cezar! - Gladiator's Tales

Myślę że ta gra będzie całkiem dobra

Offline

 

#3 2008-09-16 16:00:13

Voi's

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-09-16

Re: AVE Cezar! - Gladiator's Tales

Gra będzie dobra tylko kiedy pracę ruszą

Offline

 

#4 2008-09-17 18:46:19

Aershis Akare

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-19

Re: AVE Cezar! - Gladiator's Tales

Gadał z tobą na ten temat już michał12345 na pun.pl ale ja chce to jeszcze raz przedyskutować

Gra będzie się opierać na walce tak? hm... troche nuda... a no tak jeszcze trening... ale to cos zmienia... hm... myśle, że tu powinieneś się zagłębić w życie Gladiator, bo wbrew pozorom nie tylko walczyli Zdobywanie zaufania NPC to praktycznie jedyna inna możliwość niż walka.

Offline

 

#5 2008-11-02 10:21:48

Spartakus

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-10-31

Re: AVE Cezar! - Gladiator's Tales

Jak dalmnie gra się swietnie zapowiada ale szkoda że prace nie uszają

Offline

 

#6 2008-11-02 17:09:48

Aershis Akare

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-19

Re: AVE Cezar! - Gladiator's Tales

I nie ruszą, bo gra nie bedzie kontynuowana

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tziz.pun.pl www.webowiec.pun.pl www.legend-of-avatar.pun.pl www.chemiaumcs.pun.pl www.dungeones-treasures.pun.pl